Brev:
Hyppig afføring og kræsen
25. januar 2010
Alder:
20 mdr.
Hyppig afføring og kræsen
Hej Helen.
Jeg har en dreng på 20 mrd. som det sidste stykke tid nærmest nægter at spise andet end pasta. Særligt om morgenen og og aftenen spiser han ikke. Umiddelbart har jeg det sådan, at han jo nok skal spise, når han er sulten, men nu falder hans vægt også. Hans vægt er ca. 11 kilo og normal højde af sin alder, ved ikke, hvor meget han har tabt sig, men jeg kan se at vægten er faldet. Udover det har han, siden maj måned haft (tynd) afføring op til fem gange om dagen. Ellers glad og for det meste sund og rask.
Om morgenen serveres havregrød (med smør og kanel sukker), eller boller måske begge dele, mens grøden laves spiser han lidt frugt, gerne banan - dertil drikker han vand eller mælk.
Frokost og eftermiddagsmad spiser han i vuggestuen (det er op og ned, hvor meget han spiser) - Han hentes ved eftermiddagsmaden, men tilbydes noget at drikke og frugt o.lign når vi kommer hjem.
Til aften spiser vi alle det samme (har på det sidste prøvet at undgå retter med pasta, for at "tvinge" ham til at spise andet). Han vil gerne spise slik og den slags!
Det bør nævnes, at han har været til udredning på hvidovre hospital og vi i samråd med læge har forsøgt os uden mælk, uden held. Vi har nu bedt om en henvisning til børnelæge. På hvidovre siger de, at det kan være virus flora fra vuggestuen, han skal vænne sig til. Der er intet at sporre i hans afføring.
Desuden skal det med, at vi i august fik en lillebror, som indtil julen har lidt voldsomt af kolik, og det har forstyrret vores aftenspisning.
Mit spørsmål til dig går nu på om jeg bare skal slappe af og lade ham spise, når han vil eller det han vil... eller bør vi tænker andre løsninger?
På forhånd tak
Mange hilserne
Karina